Web 2.0&PR 2.0

Web 2.0 ?

Web 2.0, internet kullanıcılarının kolayca kullanabilecekleri online paylaşım araçları ve web sitelerinin ortaya çıkarıdığı bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Web 2.0 siteleri sayesinde internette pasif durumda bulunan milyonlarca insan aktif duruma gelmiş, bloglar ve mikro bloglar (Twetter gibi) sayesinde interneti güncel içerikle beslemeye başlamıştır. Web 2.0, en pasif insanları bile en azından beğenmek, paylaşmak ve yorumlamak suretiyle içeriklerin çok daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmuştur. Web 2.0 sürecinde ortaya çıkan siteler internet kullanıcılarının kolayca kullanabilecekleri web siteleri ve araçları sağlamış, internet kullanıcıların paylaşarak yaydıkları içerikler ile sosyal medyayı oluşturmuştur. (CINGI,2011)

PR 2.0 ?

Online (çevrim içi) medya, geniş bir alana yayılan iletişim sistemlerini, kanallarını ve çeşitli iletişim biçimlerini ifade etmektedir. “Mesenger” tarzı programlar anlık mesajlaşmayı sağlaması yönüyle kişiler arası iletişim amaçları için kullanabilmekteyken web siteleri geniş kitlelere hitap edebilmek için uygulamaya konulmaktadır. Dolayısıyla anlık mesajlaşma veya web gibi teknolojiler internetin içerdiği sistemleri, kanalları, formatları ve mesajları oluşturmaktadır.

Halkla ilişkiler faaliyetlerini Web 2.0 ortamına uygun bir şekilde yapmaya özetle PR 2.0 denilmektedir. İnternet ortamında insanlar arası diyoloğu oluşturan her ortam, her araç, her site, her uygulama PR 2.0 faaliyeti olarak nitelendirilmektedir.

PR 2.0 Uygulama Alanları

  • Bloglar
  • Podyayınları
  • Forumlar ve Wikiler
  • Zengin içerikli web siteleri
  • Basın bültenleri
  • İnsan kaynakları
  • Online medya odası
  • I-video
  • Sosyal medya siteleri
  • Kriz yönetimi
  • Viral yayılma gibi alanları kapsamaktadır.

PR 2.0 olarak adlandırılan web ortamındaki halkla ilişkiler ile firmalar hedef kitlesine aracısız ulaşabilmekte ve aracısız feedback (geri bildirim) sağlayabilmektedir. (CINGI,2011)

PR 2.0 ve Web 2.0 uygulamasını halkla ilişkiler açısından daha iyi inceleyebilmek için Mustafa CINGI’nın hazırlamış olduğu blogdaki paylaşımdan yararlanabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için buradan ulaşabilirsiniz.

Yorum bırakın