Dernekler&Bilgi Merkezleri

TÜHİD

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği, Türkiye’deki halkla ilişkiler uzmanlarını bir çatı altında toplayarak meslek içi dayanışma sağlamak, mesleğin tanınması, yerleşmesi ve gelişmesi yolunda çalışmalar yapmak üzere 1972 yılında kurulmuştur.

İlk dönemdeki ayakları üzerinde durma aşamasını geçen ve mesleğin kamuoyunda tanınmaya başlamasını sağlayan Dernek, ikinci dönemde dünyaya açılarak IPRA ve öteki uluslararası kuruluşlarla bağlantı kurmuş, sonraki dönemlerde ise üye sayısını çoğaltmayı hedeflemiştir.

International Public Relations Association

1949 yılında kurulmuş uluslararası bir halkla ilişkiler derneğidir.

National Communication Association

Ulusal İletişim Derneği, 1914 yılında kurulmuş köklü bir dernektir. Medya ve İletişim alanında kaliteli bir hizmet vermeye devam etmektedir.

Corporate Communication International

Uluslararası Kurumsal İletişim, performans ve stratejik bir yönetim işlevi olarak kurumsal iletişimin itibarını artırmak için hizmetler sunmaktadır. Sempozyumlar ve konferanslara yer verilir.

İtibar Yönetimi Enstitüsü

İtibar Yönetimi Enstitüsü, 16.05.2011 tarihinde Ankara Valiliği onayı ile bağımsız bir enstitü olarak çalışmalar yapmak üzere kurulmuştur. Türkiye’de alanında kurulmuş ilk Enstitüdür.

İtibar yönetimi konusunda bilimsel, teknik, sosyal ve kültürel faaliyetler yürütmek, ulusal ve evrensel değerlere sahip, itibarlı birey, topluluk, kuruluş ve kurumlardan oluşan toplum meydana getirmek üzere kamu yararına faaliyet gösteren kuruluş olmak amacı ile kurulmuştur.

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti 10 Haziran 1946 ‘da kuruldu. Kurucuları Sedat Simavi, Sadun Galip Savcı, Cihat Baban, Hayri Alpar ve Sait Kesler’dir. Sedat Simavi Cemiyetin ilk seçilmiş başkanıdır.

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin amacı gazete, dergi,radyo ve televizyon gibi yazılı, işitsel, görsel ve elektronik iletişim alanlarını kapsayan gazetecilik mesleğini; mesleğin geleneklerini, ahlak ilkelerini korumak; herkesin bilgi edinme, gerçekleri öğrenme hakkının bir aracı olan iletişim ve düşünce özgürlüğünü sağlamak, gazetecileri meslekleri içinde maddi ve manevi yönleriyle ilerletmek ve yüceltmek şeklinde özetlenebilir.

İnternet Medyası Derneği

MD, internet medyasını (politika, spor, magazin, ekonomi, teknoloji, kültür, sanat, yurt haberleri, yurt dışı haberler, medya, otomotiv gibi sektörlere yönelik habercilik yapan, günlük gazetelerin, TV’lerin, dergilerin, radyoların paralel yayın yapan siteleri ve yeni medya) temsil eden bir medya derneğidir.

İnternet alanında faaliyette bulunan yayın kuruluşlarını bir çatı altında toplar.Dernek, bu çatının altına, her yayından bir temsilci kabul eder. Bu temsilci çalıştığı yayını temsil eder.Dernek, internet haberciliğini ve yayıncılığını geliştirecek çalışmalar yapar.

Yorum bırakın